Poslovno uspešen sejemski nastop

Oglejte si zbornik -  vodič za uspešnejše načrtovanje, komunikacijo, postavitev stojnice in prodajo na sejmu

 

Prenesi

Sejmi

Dosezite cilje svojega sejemskega nastopa

Ste opredelili cilje svoje udeležbe na sejmu? Je to zbiranje naročil, srečanje z lokalnimi partnerji, iskanje prodajalcev in distributerjev, ali celo maloprodaja izdelkov?

Kako boste dosegli cilje udeležbe na sejmu? Če želite meriti svojo uspešnost in upravičiti strošek sejma, boste morali poskrbeti za vse ključne elemente sejemskega nastopa:

  • Razvoj stojnice s skladnim izgledom in komunikacijo
  • Obveščanje partnerjev in strank o nastopu na sejmu in vabila tistim, s katerimi se želite srečati
  • Udeležba pravih zaposlenih podjetja, ki obiskovalce prijetno sprejmejo in znajo odgovoriti na njihova vprašanja
  • Aktivnosti na stojnici, ki naj pritegnejo pozornost obiskovalcev sejma, s katerimi še niste bili v stiku
  • Proces obdelave podatkov in komunikacije z vsemi stiki po sejmu.

Kaj sploh lahko doseže sejemska stojnica?

Sejemska stojnica ima samo en namen. Doseči mora to, da se obiskovalec sejma ustavi in začne pogovor s predstavnikom podjetja. Od tam naprej je poslovna priložnost v rokah prodaje.

Stojnica mora na sejmu, kjer ste obkroženi z drugimi podjetji, premagati okoliško konkurenco in za trenutek zgrabiti pozornost obiskovalca. Jasno mora sporočiti dejavnost podjetja in glavne koristi, ki jih podjetje nudi svojim kupcem.

Prenosne postavitve

Kdaj izbrati prenosno postavitev?

Prenosna sejemska postavitev se največkrat uporablja v preddverjih konferenc, srečanj in kongresov. Pred drugimi vrstami ima nekaj bistvenih prenosti:

  • Cena
  • Preprostost – prenosno postavitev lahko na lokacijo prepelje ena oseba in jo v nekaj minutah postavi
  • Prostor – oprema zasede malo prostora in jo je mogoče brez težav dostaviti na mesto postavitve in skladiščiti
  • Prilagodljivost – komponente prenosne postavitve je mogoče uporabljati tudi posamično, na drugih dogodkih ali postaviti v sprejemnci ali sejni sobi podjetja
  • Združljivost – prenosno stojnico lahko uporabite na skupnem nastopu s parnerskim podjetjem in jo postavite v kot njihove sejemske stojnice

Kakšna oprema se uporablja pri prenosnih postavitvah?

Najpogostejši izdelki, ki so nepogrešljiv del prenosnih stojnic, so grafični in funkcionalni:

  • Stene
    Stene so lahko osvetljene, modularne, z izmenljivo ali trajno grafiko
  • Pulti
    Uporabljajo se predvsem sejemski pulti, ki omogočajo tudi hrambo osebnih predmetov za v zaklenjeni omarici
  • Roll up stojala
    Roll up stojala so najbolj večnamenski sejemski izdelek. Na njih se navadno izpostavijo nove in sezonske vsebine, saj je grafike v roll-up stojalih najlažje zamenjati.
  • Preproge, luči, stojala za brošure
    Ne pozabite na bistvene elemente, ki jih pozamo iz večjih sejmov. Preproga vam omogoči vizualno omejitev prostora. Luči na steni bistveno spremenijo njen izgled v prostoru razbite halogenske svetlobe. Stojala za brošure vam omogočajo poglobljeno komunikacijo, za katero na sejemskih stenah navadno ni prostora.

Kdo bo definiral vsebine in poskrbel za tisk in montažo?

Sejemska komunikacija ni nič manj pomembna od ostale marketinške komunikacije. Celo pomembnejša je, saj z njo največkrat naredite prvi vtis, obiskovalec sejma, ki ga nagovarjate, pa se jih najlažje izogne. Ne ustavi se in nikoli ne boste vedeli, da je bil potencialen partner ali kupec.

Natančno premislite in večkrat preglejte sejemsko komunikacijo, zavedajte pa se tudi, da grafična priprava velikih potiskanih površin in montaža zahtevata svoj čas. Če se dogodek začne čez 2 tedna, ste že močno prepozni.

 

Oglejte si naš brezplačen vodič za pripravo na sejem

Sistemske postavitve

Kaj so sejemski sistemi?

Sejemski sistemi vključujejo različne elemente, iz katerih je mogoče sestaviti zgledne, a prilagodljive sejemske stojnice. Vključujejo skladišča z vrati, nosilce za police in ekrane, osvetlitev, nekateri omogočajo postavitev vitrin in pultov v sklopu stojnice in podobno. Največja prednost sejemskih sistemov je v njihovi prilagodljivosti, saj je z njimi mogoče stojnico enakega videza prilagoditi na različne tlorise in dimenzije.

Kdaj izbrati sistemsko sejemsko postavitev?

Sistemske postavitve so uporabljene najpogosteje in so najprimernejše za podjetja, ki se z omejenim proračunom udeležujejo različnih sejmov. Prilagodljivost postavitve in možnost najema sejemske konstrukcije za večino podjetij predstavlja popolno razmerje med zglednim nastopom in realistično naložbo sredstev.

Kako izbrati pravi sistem?

Izbiro sejemskega sistema, na katerem naj temelji vaš sejemski nastop, naj vodijo naslednji kriteriji:

  • Izgled – Farmacevtska in inženirska podjetja se morajo predstaviti v različnih kontekstih. Izgled same konstrukcije bistveno vpliva na komunikacijo na sejmu
  • Prenosnost – eni sejmi so bolj prenosni od drugih. Tu veliko vlogo igrajo grafike, ki so lahko, na primer, natisnjene na velikih krhkih ploščah ali na kosih tekstila, ki jih je mogoče zviti in uporabiti večkrat.
  • Ali želite sejem postaviti sami ali najeti sejem »na ključ«? Zahtevnost postavitve sistemov se precej razlikuje.
  • Prilagodljivost tlorisa – prilagodljivost sistemov na različne tlorise se razlikuje.
  • Vrsta komunikacije – nekateri sistemi so bolj primerni za grafično komunikacijo, drugi pa bolj ustrezajo predstavitvi številnih fizičnih izdelkov na policah

Na sejmu že dobimo stene, obstaja kakšna bližnjica?

Številni sejemski dogodki ponujajo vnaprej postavljene prazne stene, navadno sestavljene iz Octanorm konstrukcij. Takšne sisteme lahko opremite s komunikacijo na naslednje načine:

  • Lepljenje vsebin na obstoječe panele
    Najcenejša izbira, a za enkratno uporabo. Lepljenje je tudi precej zahtevno in večina razstavljavcev je ne opravlja sama. V proračun sejma vštejte tudi sestavo stojnice na lokaciji.
  • Na konstrukcije je mogoče obesiti lične profile, ki držijo platnene ali tekstilne grafike. Takšne sisteme je mogoče preprosto postaviti, grafike pa so uporabne večkrat.
  • Oglasne stene – pred konstrukcijo je mogoče postaviti tudi steno, posebej če že imate lično steno, ki jo uporabljate za druge potrebe

Najem ali nakup?

Če obiščete več kot 2 sejma letno, se vam vsekakor bolj izplača nakup opreme. Ne pozabite, da je za prilagoditev sejma na drug tloris potebno precej novega dela, tako da si ne delajte utvar, da bo nakup sejemske konstrukcije pomenil, da boste brez drugih stroškov sejem postavili na več lokacijah.

Kakšne pa so investicije v sistemske sejemske postavitve?

Strošek sejma je težko oceniti vnaprej, saj je mogoče na enakem tlorisu postaviti zelo različne stojnice, poleg tega pa se tudi sistemi med seboj razlikujejo. Poleg tega ne pozabite, da je sama sejemska postavitev manjši del celotne investicije v sejemski nastop, od priprav, stroška udeležbe, morda še prevoza in nastanitve, do vsega načrtovanja in komunikacije, ki jih opravite pred in po nastopu.

Najem stojnice se navadno giblje okoli polovične cene nakupa, a v zameno dobite možnost svobodnega spreminjanja stojnice na drugih sejmih in razvoja naslednjega nastopa glede na to, kaj ste se na zadnjem sejmu naučili.

 

Oglejte si naš brezplačen vodič za pripravo na sejem

Sejemski nastop po meri

Ko ni dovolj nič manj od najboljšega

Ko ste nedvomno boljši od konkurence, morate to na sejmu tudi jasno pokazati. Največje blagovne znamke se morajo predstaviti tako, da je njihov položaj na tržišču nedvoumen. Tudi obiskovalec si prve vtise ustvari na podlagi velikosti in oblike stojnice.

Sejemski nastop po meri navadno pomeni precej višjo investicijo od ostalih, poleg tega pa se celotne stojnice po meri redko uporabijo več kot enkrat. Nekateri elementi omogočajo večkratno uporabo, druge pa boste morali izdelovati vsakič posebej.

Bistveno se razlikujejo od sistemskih

Če so sistemske stojnice sestavljene iz predpripravljenih modulov, ki se najpogosteje najemajo, so sejmi po meri tisti, kjer imajo oblikovalci najbolj proste roke. Tako so po meri izdelane največkrat velike konstrukcije, ki s svojo obliko in komunikacijo jasno pokažejo, kdo je glavni v razstavni dvorani.

Vrste sejmov po meri

Razlogov za postavitev sejma po meri je več, a največkrat ustrezajo eni od naslednjih skupin:

  • Velike, nezgrešljive konstrukcije, ki komunicirajo moč branda
  • Velike grafične podobe, ki na daleč vabijo obiskovalce
  • Predstavitev novih izdelkov, kjer je potrebna prilagoditev vrsti izdelka
  • Prirejanje sejemskih dogodkov in večjih srečanj
  • Prirejanje daljših sestankov, mobilna pisarna razstavljavca.

Kako načrtovati sejem po meri?

Sejmi po meri se srečujejo predvsem z dvema izzivoma. Vsak rok priprave je občutno pretesen, cenovno pa so projekti do zadnjih korakov zelo ohlapno opredeljeni.

Na resno sejemsko prisotnost se je potrebno pripravljati vsaj 6 mesecev pred dogodkom. Oblikovanje se začenja s praznim listom papirja in brez sistemskih omejitev, zato bo na poti oblikovanja prišlo še do številnih popravkov in prilagoditev.

Če se vaš sejem začne čez dva meseca, ste ta pristop že zamudili.

Priprava sejemskega projekta

Vsak sejemski projekt se začne in konča s cilji obiska sejma. Ti morajo biti čim bolj natančno določeni, tako da definirajo vsak korak izvedbe projekta. Po vrnitvi v pisarno je mogoče takšne projekte ovrednotiti, oceniti njihovo uspešnost in ugotoviti, ali so upravičili investicijo časa in sredstev v udeležbo na sejmu.

Sestanek s stranko, kjer se pridobijo informacije glede izdelkov in storitev, ki jih stranka prodaja in strank, ki jih kupujejo. Definirajo se cilji udeležbe na sejmu in ocenjevanje uspešnosti sejma.

Pregled materiala sejmišča, ocena položaja sejemskega prostora, poti obiskovalcev, velikosti in oddaljenosti sosednjih stojnic, omejitev višine in svetlobe…

Izbira sejemskega sistema, ki najbolje ustreza proračunu in identiteti podjetja, komunikacijskim potrebam nastopa in načrtovanim aktivnostim na stojnici.

Priprava 3D vizualizacije sejemske stojnice s ciljno usmerjenimi vsebinami, oblikovanjem potiskanih elementov in načrtom sejemske konstrukcije.

Umestitev drugih elementov (pult, mize, stoli, police…)