Vsako podjetje pride do točke, ko se na mizi znajde prva ponudba za izdelavo celostne grafične podobe. Skoraj brez izjeme se prvi pogovor na to temo vrti okrog tega, da hoče nek designer na nas zaslužiti.

Na nas!

Na nas, ki že 15 let uspešno proizvajamo in prodajamo pohištvo, elektromotorje ali kar koli že.

Vsi se hitro strinjamo, da je logotip, ki ga je pred leti oblikoval nečak naše računovodkinje, povsem v redu in življenje gre naprej.

Odsotnost celostne grafične podobe stane

Vprašanje grafične podobe nezadržno priplava na površje v prihodnosti, približno enkrat letno, in skoraj brez izjeme se odločimo enako kot prejšnjič. Do sedaj nam ni manjkalo nič, zakaj bi sedaj zapravljali za neke logotipe?

Odločitev zagotovo ne bi šla vsako leto tako gladko, če bi se zavedali, da nas odsotnost premišljenega CGP vsako leto stane vsaj toliko, kot bi nas njegova izdelava.

Naj pojasnim... Najprej se moramo za trenutek dotakniti vprašanja, kaj CGP dejansko je, kdaj ga potrebujemo, po tem pa bo popolnoma jasno, kako nam njegova odsotnost povzroča stroške.

Kaj je celostna grafična podoba

Celostna grafična podoba BP

Vir: www.landor.com/work/bp

Celostna grafična podoba, vsaj strokovno narejena, je veliko več kot samo logotip, vizitke in morda glava za natisnjene dokumente.

Je celovit koncept vizualne komunikacije, ki določa:

  • barve blagovne znamke,
  • standardno tipografijo (pisave),
  • grafične elemente, kot je logotip,
  • slikovni material
  • in pravila uporabe slik v predstavitvah podjetja.

Ni neobičajno, da so del CGP tudi potisk službenih vozil, oprema poslovnih prostorov ali prodajnih mest, stil video predstavitev in podobno.

Skratka – celostna grafična podoba definira vse vizualne elemente, ki določajo identiteto podjetja in pravila njihove uporabe.

Logotip, ki ga prepogosto posplošeno razumemo kot CGP, v primeru konsistentne grafične podobe postane celo manj pomemben.

Naj ponudim primer

Ali bi brez prikazanih logotipov prepoznali lokalni McDonalds, Adidas trenirko, novi model BMW ali časopis Slovenske novice?

Celostna grafična podoba Adidas

Vir: Google

Našteti primeri so z izjemo McDonaldsa sicer izdelki in ne elementi grafičnih podob, a takoj nam je jasno, da celovit in konsistenten izgled blagovno znamko pripelje do točke, ko ta praktično ne potrebuje logotipa.

In konsistentnost ne more biti stvar naključij in navade, ampak strogo določenih pravil.

Ampak, mi smo majhni

Ok, kaj imajo velike in dobro organizirane blagovne znamke z našim podjetjem, si mislite. Kako lahko nam neposredno škodo naredi odsotnost izdelane celostne podobe?

Poleg preprostega »stroška« manjše prepoznavnosti in manjšega zaupanja, ki ga imajo kupci do ponudnikov, ki nekonsistentno komunicirajo, pomislite na vse projekte, kjer ste oblikovanje prepustili zunanjim izvajalcem.

Najpogosteje so to brošure in spletno mesto, pri naših strankah pa seveda sejemski in POS-projekti.

Vsakič, ko mora nek izvajalec pripraviti oblikovanje za eno od vaših kampanj, mora CGP dejansko narediti sam.

Vsaka brošura ima svoj izgled slik, odmik od roba strani, tipografijo in barvo. Številne sejemske stojnice poleg omenjenih dejavnikov definirajo tudi prikaz ključnih koristi, referenc, certifikatov, pohištvo in še kaj.

CGP vas stane tako ali drugače

Kadar vaše podjetje nima natančno določene celostne grafične podobe, jo vsaj delno plačujete ob vsakem projektu. Še huje, tako plačane celostne podobe nikoli niso prav zares celostne in oblikovalci vam ne bodo dostavili razdelanega koncepta, ki ga lahko uporabite še kdaj drugič.

Takšni projekti so precej dragi predvsem takrat, ko vaše podjetje nima prav nobene ustaljene prakse. Malo cenejši so tisti, pri katerih morajo oblikovalci opraviti obsežno analizo vaših aktivnosti, da v CGP za potrebe projekta povzamejo vaše najpogostejše navade.

Nemalokrat cela vrsta ljudi čepi na Googlu in Facebooku in shranjuje vse vaše slikovne objave, med katerimi bo nato nesrečni oblikovalec moral najti skupne točke.

Zato bo prav vsak ponudnik storitev, ki se dotikajo oblikovanja, vašemu konkurentu, ki je dostavil jasno in razdelano dokumentacijo ter slikovni material, zaračunal manj.

Nič čudnega, saj mu bo projekt vzel pol manj časa, obenem pa je zadovoljstvo naročnika skoraj zagotovljeno.

Kaj lahko naredite danes

Če nimate prav ničesar razen logotipa ali pa imate neko identiteto blagovne znamke, ki je bolj posledica navade, sta izbiri enaki.

Ali se boste za trenutek ustavili in s specialisti razvili celostno podobo, ki bo uskladila in pocenila vse ostale kampanje, ali pa se poskusite z naslednjim ponudnikom, ki vam bo oblikoval spletno mesto, brošure, prostore ali sejem, dogovoriti, da vam poleg projekta, za katerega je moral CGP vsaj delno definirati, dokonča tudi razvoj celostne podobe.

Razlika v ceni projekta za tista zadnja dva koraka bo zagotovo bolj obvladljiva.



Avtor

  1. Julija Maček
    Julija Maček

    Julija je ustanoviteljica in direktorica podjetja 3D Art. Poleg vodenja podjetja deluje predvsem kot strokovnjak za vse vrste maloprodajnih promocij in strateški sogovornik številnih blagovnih znamk na slovenskem tržišču.