oblikovanje showrooma skrlj

Showroom Škrlj Batuje

Podjetje Škrlj proizvaja izdelke, namenjene vinarstvu in pivovarstvu. Obe branži večina ljudi asociativno povezuje s podobo starih, obokanih ambientov.

Prostor smo zato opremili z dematerializiranimi in sodobno stiliziranimi, a še vedno prepoznavnimi oboki. Rdeča nit, ki povezuje elemente opreme in celotnega prostora, je krog. Krog je osnovni geometrijski lik, deluje čisto, mehko in prijetno. Kot navezava na vsebino prostora je krog asociativno povezan s številnimi področji, na katerih se razstavljeni izdelki uporabljajo, pojavlja se pri sodih, kozarcih, kotlih, cisternah, prešah idr.

Zastavljena projektna naloga

Podjetje Škrlj želi opremiti prostor, v katerem bodo razstavljali izbrane izdelke iz svojega proizvodnega programa.
V prvotni postavitvi je predvidena predstavitev štirih izdelkov - dva sta namenjena vinarstvu, dva pa pivovarstvu.
V prostoru naj se predvidi tudi prostor za sestanke in manjša čajna kuhinja.
Zasnova prostora in uporabljeni materiali naj omogočajo enostavno menjavo razstavljenih eksponatov.
Showroom je treba obdelati tako, da bo počutje v njem prijetno in domačno ter bo s tem pri obiskovalcih pustilo pozitiven vtis.
Prostor, namenjen showroomu, je podolgovate oblike, tlorisna dimenzija je cca. 16,9 x 71,5 m, predvidena končna višina prostora je 3,8 m.
Naravna svetloba v prostor prihaja z dveh strani, dve strani pa sta brez okenskih odprtin. Glavnina naravne svetlobe prihaja skozi okna in steklena vhodna vrata na jugozahodni strani objekta, manjši del pa skozi niz manjših oken pod stropom severovzhodne stene.

objekt skrlj v surovem stanju
Škrlj želi urediti prostor, v katerem bodo razstavljali izdelke iz svojega proizvodnega programa
notranjost objekta skrlj v surovem stanju
V prostoru naj se predvidi tudi prostor za sestanke in manjša čajna kuhinja
notranjost objekta skrlj v fazi gradnje
Predvidena je predstavitev izdelkov s področja vinarstva in pivovarstva

Arhitekturna zasnova

Prostor sam po sebi nima posebno izrazitega karakterja, njegov tloris in volumen sta primerno velika, da lahko s premišljeno postavitvijo prostor ob izdelkih še vedno ostane dovolj prehoden, odprt in zračen.

Izdelki, ki jih podjetje proizvaja, so v največji meri narejeni iz nerjavečega jekla, njihov videz je tehnološki, industrijski. Poleg tega so razstavljeni izdelki veliki, zato imajo velik vpliv v prostoru. Da bi ustvarili prijeten ambient, smo prostor vizualno omehčali z oblikami, barvami, materiali in osvetlitvijo, ob tem pa pazili, da so izdelki še vedno v prvem planu, ustrezno predstavljeni in izpostavljeni.

Prostor je razdeljen na več funkcionalnih območij.

  • Prostor za izpostavitev izdelkov je ob celotni severovzhodni steni. Za boljši pregled nad eksponati in hkrati vizualno obogatitev prostora smo ob steni predvideli postavitev niza podestov višine 100 cm. Stopnice za dostop na podest smo umestili v sredino prostora, saj s tem zagotovimo krajšo pot do vseh izdelkov, hkrati pa s tem sicer relativno dolgemu prostoru dodamo središčno točko in ga s tem vizualno nekoliko skrajšamo.
  • Manjšim razstavnim eksponatom smo namenili elementa s policami v podobi stiliziranega, na steno nameščenega konca soda. Eden od elementov ima polici za manjše izdelke, drugi pa ima v spodnjem delu odprt prostor za nekoliko večje izdelke (pokrov) in police z zarezami, na katere se lahko postavlja eksponate, ki bi jih bilo na ravni polici težko pregledno prezentirati (npr. termometer).
  • Ob steno desno od vhoda smo postavili mesto za manjše sestanke, katerega oblika asociira na lesen sod, vendar v njegovi sodobno stilizirani podobi. Nosilna konstrukcija oboda in podesta je lesena, ravno tako mizna plošča. Sedežni del in celotna notranja površina oboda sta oblazinjena, s čimer mesto za sestanke postane prijetno zatočišče v sicer velikem prostoru. Velikost kotička zadošča za sestanek do štirih oseb. Na steno nad konec mize smo namestili tudi televizijski ekran, ki lahko služi predstavitvam, prikazu slike z računalnikov ali z dodano kamero tudi video konferencam.
     
  • Levo od vhoda je postavljena večja miza za sestanke. Klop ob mizi in trije stoli zadoščajo za šest oseb, v primeru večje skupine velikost mize dopušča postavitev dodatnih stolov (za mizo lahko v tem primeru sedi do 10 oseb).
     
  • V vogal za manjšim mestom za sestanke je umeščena manjša čajna kuhinja. Kuhinja je oblikovana kot zaprta omara, ki, kadar ni v uporabi, zakrije funkcionalno notranjost. Njena zunanja podoba se lepo in nevpadljivo vključi v prostor. Kuhinja vsebuje podpultni hladilnik, pult s pomivalnim koritom in prostorom za namestitev kavomata in grelnika vode ter police za kozarce in skodelice. Notranjost je osvetljena, prižiganje je avtomatsko – ob odpiranju vrat.

 

pogled od dalec na notranjos showrooma skrlj
showroom skrlj pogled na razstavljene izdelke
Prostor za izpostavitev izdelkov je ob celotni severovzhodni steni
Grafike v lesenih krogih asociirajo sode
Leseni krogi po stenah so asociativno povezani s sodi
mesto za sestanke spomnija na sod
Mesto za sestanke, katerega oblika asociira na lesen sod
domačna miza za sestanke v showroomu skrlj
Klop ob mizi in trije stoli zadoščajo za šest oseb
čajna kuhinja je oblikovana kot zaprta omara
V vogal je umeščena manjša čajna kuhinja

Podjetje Škrlj proizvaja izdelke, namenjene vinarstvu in pivovarstvu. Obe branži večina ljudi asociativno povezuje s podobo starih obokanih ambientov. Prostor smo zato opremili z dematerializiranimi in sodobno stiliziranimi, a še vedno prepoznavnimi oboki, izdelanimi iz lesenih plošč, sestavljenih v rebraste elemente. Pod vsakim od obokov je pas stene, obarvan v temnejši odtenek sive barve, kar nakazuje steber, ki podpira obok. Ti elementi prostoru dodajajo karakter, ga zgoraj mehko zaključujejo in pričarajo nekaj vzdušja, ki pritiče namembnosti predstavljenih produktov.
Oknom smo z lesenimi okvirji, ki obdajajo okenske odprtine, odvzeli nekaj plastičnega videza. Enak detajl se ponovi tudi okrog vhodnih in dvižnih vrat, ravno tako pa je uporabljen tudi pri okvirjih grafik na steni.
Rdeča nit, ki povezuje elemente opreme in celotnega prostora, je krog. Krog je osnovni geometrijski lik, deluje čisto, mehko in prijetno. Kot navezava na vsebino prostora je krog asociativno povezan s številnimi področji, na katerih se razstavljeni izdelki uporabljajo, pojavlja se pri sodih, kozarcih, kotlih, cisternah, prešah ...

Osvetlitev

Osvetlitev v showroomu je razporejena v štiri sklope, ki se upravljajo ločeno in s tem prilagodijo različnim priložnostim.

1. Okrogla stropna svetila

  • Služijo osnovni osvetlitvi celotnega prostora. Predvidena so svetila, izdelana po meri: okrogel lesen obod, katerega oblika ponazarja stiliziran sod, znotraj katerega je nameščen standarden okrogel LED-panel premera 60 cm. Ob zgornjem robu zunanje strani lesenega oboda je LED-trak, ki deluje kot svetleča obroba.
  • Del okroglih svetil je nameščen neposredno na strop, del njih pa je spuščen oz. nameščen viseče. Viseče nameščena svetila imajo na zgornji strani dodaten izvor svetlobe, ki osvetljuje strop. Razporeditev svetil je nepravilna, osredotočena predvsem na osrednji del, po katerem se bodo obiskovalci največ gibali.
  • Barva svetlobe okroglih stropnih svetil naj bo v območju “dnevne svetlobe bele barve” (cca 4000 K), svetila naj imajo možnost regulacije svetilnosti (zatemnjevanja).

2. Viseči lestenec

  • Tako s svojo podobo kot svetlobo služi kot vizualna popestritev celotnega prostora. Poleg tega, da dobro osvetljuje prostor za sestanke, struktura kovinskih obročev in več svetil, umeščenih vanje, poskrbi tudi za zanimivo igro svetlobe in senc na stropu in stenah ob njej.
  • Barva svetlobe lestenca naj bo v območju “dnevne svetlobe bele barve” (cca. 4000 K), priporočena je možnost regulacije svetilnosti (zatemnjevanja).

 

3. Tračna stropna svetila

  • So namenjena poudarkom oziroma usmerjeni osvetlitvi: razstavljenih izdelkov, logotipov in grafik na stenah. Reflektorji se lahko na tračnih vodilih prosto premeščajo in usmerjajo v razstavljene izdelke, ko se ti spreminjajo.
  • Barva svetlobe tračnih svetil naj bo nekoliko bolj belo: v območju “nevtralno bele barve” (cca. 5000 K).

4. Podosvetlitev elementov opreme

  • Logotipa, nameščena na steni:
  • Oba logotipa, nameščena na steni, sta podosvetljena, predstavljata izrazitejši vizualni poudarek v prostoru, krepita pomen in podobo blagovne znamke. Podosvetlitev je izdelana v obliki konturnega izreza iz pleksi stekla, nameščenega pod logo, izdelan iz kovine. V pleksi steklo so vstavljena LED-svetila, ki ga osvetljujejo tako, da vsi njegovi robovi žarijo.
  • Barva svetlobe tračnih svetil naj bo nekoliko bolj belo: v območju “nevtralno bele barve” (cca. 5000 K).
  • Podosvetlitev oboda kotička za sestanke:
  • Zgornji del oboda in stene, ob katero je postavljen, je podosvetljen z LED-trakom. Barva svetlobe cca. 4000 K.
  • Na stropu oboda kotička za sestanke je LED-trak, umeščen med oblazinjenje oboda, osvetljuje notranjost kotička in mizo. Barva svelobe tega traku naj bo cca. 5000 K.
  • Osvetlitev notranjosti mini kuhinje:
  • Notranjost mini kuhinje je osvetljena, osvetlitev se avtomatsko prižiga ob odpiranju vrat kuhinje. Na zunanjem robu stropa je svetilo, ki osvetljuje police, na zadnjem robu spodnje police pa LED-trak, ki osvetljuje delovno površino oz. pult.

 

Grafika in komunikacija

Komunikacija, ki izpostavlja podjetje, sta oba podosvetljena logotipa s pripadajočima sloganoma “Brilliant products” in “Since 1967”.
Steni na obeh skrajnih koncih prostora smo izkoristili za postavitev stiliziranih dekorativnih elementov, ki dajejo vtis sodov. Njihovo notranjost smo opremili z grafičnimi podlagami, na katerih so zanimivosti, povezane z vinarstvom in pivovarstvom.

Nekaj izbranih preberite v nadaljevanju:

  • Guinnessove raziskave iz 2000 so pokazale, da se letno 76.994 litrov Guinnessa v obliki pene ustavi na brkih in bradah pivcev.
  • Do leta 2011 je vse, kar vsebuje manj kot 10 % alkohola, v Rusiji veljalo za živilo.
  • Cenosilikofobija je strah pred praznim kozarcem. Vedno imejte pri roki rezervno steklenico, za vsak slučaj.
  • Vino je brez maščob in holesterola! A to ne pomeni, da lahko spijemo steklenico na dan.
  • Da bi dobili enako količino antioksidantov, kot jih najdete v kozarcu vina, bi morali spiti 20 kozarcev jabolčnega soka ali 7 kozarcev pomarančnega soka.
  • "Piti za zdravje" je prišlo iz starodavne Grčije. Gostitelj večerje je naredil prvi požirek, da je svojim gostom zagotovil, da vino ni zastrupljeno.
grafike v navideznih sodih za showroom škrlj1
Grafika v stiliziranih dekorativnih elementih v obliki sodov
grafike v navideznih sodih za showroom škrlj2
Na grafikah so zanimivosti, povezane z vinom in pivom
grafike v navideznih sodih za showroom škrlj3
Grafično oblikovanje sledi zapisani vsebini zanimivosti

Materiali in barve

Stene in strop

Z namenom ustvarjanja prijetnejšega ambienta, ki daje vtis sodobne interpretacije vinske kleti ali pivovarne, so stene in strop obarvani v srednje temen odtenek toplo sive barve. Temnejši odtenek toplo sive barve je uporabljen za barvanje pasov sten pod oboki, ki ponazarjajo stebre.
Učinek na prostor bo še boljši, če se pri izdelavi ometov površina izdela nekoliko bolj groba, ali vsaj oplesk izvede v čim bolj strukturni izvedbi. Učinek v prostoru bo veliko bolj domačen, bolj do izraza bo prišla tudi osvetlitev.

Tla

Tla so izvedena v obliki vidnega poliranega betona. Pravilno izveden poliran beton je ena najtrših, trpežnih in obstojnih talnih površin. Material deluje industrijsko in hkrati domačno ter se lepo vklaplja v ambient, ob tem pa z lahkoto prenese tudi uporabo viličarja in menjavo razstavljenih izdelkov.
Tla na treh mestih: ob veliki mizi za sestanke, okrog kotička za sestanke in pred skladovnico sodov na koncu prostora omehčajo in barvno poživijo tepihi rdeče barve, v obliki prirezanih krogov.

Elementi opreme prostora

Obodi okenskih odprtin in rebraste lamele, ki predstavljajo oboke, so narejeni iz lesa jesena, svetle naravne barve. Površina je zaščitena z oljenjem ali voskanjem.
Enako (les - jesen) velja za naslednje elemente opreme: leseni deli kotička za sestanke, leseni deli klopi ob veliki mizi, obodi grafičnih elementov in okrogli elementi s policami na stenah.
Velika miza za sestanke je izdelana iz dveh zrcalno obrnjenih plohov hrastovega lesa, ki sta na zunanji strani zaključena z naravnim robom.
Vrata mini kuhinje so izdelana iz iverala v temno sivi barvi.
Oblazinjeni deli opreme so oblečeni v tkanino v rdeči barvi, ki je čim bolj podobna rdeči barvi podjetja.
Barvni kovinski deli opreme (logotipa, lestenec, obroči, nameščeni na strop in stene, podnožje velike mize, slogan “Since 1967”) so prašno lakirani v rdečo barvo podjetja, površina teh elementov je grobo strukturirana.
Slogan “Brilliant products” ob logotipu podjetja je narejen iz krtačene nerjaveče pločevine in na steno nameščen z distančniki, ki črke od stene odmaknejo za cca 2 cm.
Ravno tako so z distančniki na steno nameščene črke slogana “Since 1967”.

sodi za proizvodnjo vina in piva
Showroom Škrlj Batuje
Prigode iz zakulisja
napaka v besedilu
Vizialna popestritev

Pred predstavitvijo projekta stranki je fino, če še kdo iz projektne skupine, razen tistega, ki piše, prebere vsebino predstavitve. Matej (Pu) rad piše, zato je bila predstavitev dolga 10.573 znakov brez presledkov, mi pa malo manj radi beremo za njim. :) In edina napaka, ki jo je našel njegov stanovski kolega, je bila:

Matej (Pe) pošlje PrtScr izseka besedila.
Matej (Pu): "vizuvalna"?
Matej (Pe): "vizvuvalna".
Matej (Pe): "vizvulvalna".
Matej (Pu) pošlje popravljen PDF: "Peterneljeve pripombe implementirane ;)".

Prostor z velikim P!

Julija Maček

Uspešni projekti

Poskrbimo za celotno podobo

Vsak posel skriva v sebi zgodbo, ki jo je vredno deliti.
V 3D Artu jo pomagamo prepoznati ter oblikovati na način, da se bo o njej govorilo.