01. 02. 2018

Poslovni prostori pogosto škodujejo poslovanju

Prvi vtis je najpomembnejši. Vsakemu od nas se je že zgodilo, da smo vstopili v prostore podjetja, ki smo ga poznali že od prej, in bili popolnoma presenečeni. Včasih je presenečenje pozitivno, žal pa v večini primerov ni tako.

Kako pomembni so prvi vtisi?

Najnovejše raziskave na spletu kažejo, da se ljudje v dvajsetini sekunde odločijo o videzu vašega spletnega mesta. To je hitreje kot pomežiknete. Na srečo smo ob spoznavanju ljudi v živo veliko bolj potrpežljivi, raziskave Univerze Princeton nam povejo, da si tam za odločitev vzamemo celo do pol sekunde.

Mnenje o vašem podjetju si ustvarimo ob prvem ogledu vaših poslovnih prostorov. Tukaj gre za zunanjost stavbe, preddverje in tudi pisarne, v katerih delajo vaši zaposleni. Vaše podjetje sodimo tako po opremi pisarn in prodajnih prostorov kot po svojem občutku prijaznosti delovnega okolja do vaših zaposlenih. Prav zato imajo banke svoje prostore navadno v mogočnih stavbah z velikimi stebri in marmornatimi tlemi. Svojih prihrankov ne bomo zaupali banki, če nam poslovalnica daje občutek, da jo lahko v naslednjem tednu zaprejo.

Ali se obiskovalci v vaših poslovnih prostorih dobro počutijo?

Ko stranke povabite na sestanek v svoje poslovne prostore, je njihov prvi vtis zelo pomemben. Če jih je že prepričal vaš marketing in je vaša prodajna ekipa vzpostavila odnos z njimi, bo obisk vaših poslovnih prostorov odgovoril na zadnja vprašanja, ki jih še imajo: »Ali zaupam tem ljudem? Bom z veseljem sodeloval s tem podjetjem?« Sprejem v poslovnih prostorih je pomemben odraz podjetja v očeh strank.

Pri uporabi pisarniškega pohištva poskusite gledati na širšo sliko. Imate prijetno in udobno čakalnico? To pomeni, da se pri vas pogosto oglasijo tudi druge stranke, ki vam zaupajo. Če ste jih pustili čakati na neuglednem hodniku, jim sporočate, da obiski niso v navadi. Ali jim okolje v čakalnici pove, kdo ste ter kakšno je poslanstvo vašega podjetja in ali jih opominjajo na dejstvo, da bodo kupili izdelek ali storitev vrhunske kakovosti? Če so v tem prostoru razstavljeni 5 let stari plakati, izdelki ali certifikati, sporočate, da je vaše podjetje bilo uspešno pred 5 leti, vendar od takrat stagnira.

Razmetana pisarna
Moderna in urejena pisarna

Kateremu od zgornjih podjetij bi zaupali s svojim poslom in denarjem? Katero posveti več energije in skrbi svojim strankam? Odločili ste se v trenutku, čeprav vam sploh nisem povedala, s čim se ukvarjajo.

Vedno se zavedajte, da so vaši zaposleni en od najbolj vidnih marketinških kanalov.

Pisarne naj izžarevajo osebnost podjetja

Pomembno je, da zagotovite skladnost sporočil v vseh poslovnih prostorih, poleg tega pa morajo vaši zaposleni razumeti, da ima celotna pisarna vpliv na dojemanje vašega podjetja. Če prodajate poslovne rešitve bankam, zavarovalnicam in podobnim konzervativnim ustanovam, verjetno ne boste želeli, da vaši razvojniki med obiskom po pisarnah tavajo v kratkih hlačah in natikačih. Lahko greste tudi predaleč – redki bodo zaupali izdelkom podjetja, če bodo med obiskom opazovali zagrenjene razvojnike, ki ste jih prisilili v nošenje kravat. Če ste v vašem podjetju ponosni na dinamično ali sproščeno delovno okolje in se tako tudi tržite, naj bo to očitno v vaših poslovnih prostorih.

Končno pa tudi ne smete pozabiti, da so vaši zaposleni en od najbolj vidnih marketinških kanalov. Če so nesrečni, se bo to hitro razvedelo v celotni panogi. Strokovno in prijetno delovno okolje je eno od glavnih orodij za ohranjevanje zadovoljstva zaposlenih, zato je dobro premisliti o tem, v kakšnem okolju preživljajo dneve v vašem podjetju. Ko pa že razmišljamo o vtisu obiskovalcev in motivaciji zaposlenih, obstaja še en dejavnik, ki je veliko bolj pomemben, kot se večina vodstvenega osebja zaveda.

Angažirana kultura v podjetju zahteva usmerjeno interno komunikacijo.

Urejenost navzven – a tudi navznoter

Ali se potrudite za interno promocijo svojih izdelkov in storitev? Ali vaši zaposleni razumejo, da so pomemben del sestavljanke, ki rešuje težave strank? Vaši razvojniki in inženirji, analitiki in računovodje, kadroviki ter skladiščniki pogosto imajo samo približno predstavo o izdelkih in delovanju vašega podjetja. Včasih ne vedo prav ničesar o končnih kupcih vaših izdelkov in si ne znajo predstavljati, da vaši izdelki in storitve dnevno rešujejo pomembne težave vaših kupcev.

Angažirana kultura v podjetju zahteva usmerjeno interno komunikacijo. Ni dovolj enkrat na mesec poslati novico, kako dobro je bil vaš direktor sprejet na velikem evropskem sejmu. Treba je poskrbeti za vsakodnevno prisotnost vaših rešitev v pisarnah tistih, ki so odgovorni za njihov razvoj in prodajo. Zakaj bi plakate s sejmov skrivali v skladišču? Razstavite jih v poslovnih prostorih, tako da bodo imeli zaposleni vedno stik s prednostmi in koristmi vaše ponudbe. Namesto praznih belih sten jih obkrožite z zgodbami o uspehu, nagradami, certifikati in najboljšimi predstavitvami vaših izdelkov – marketinškimi materiali, ki ste jih do sedaj kazali samo strankam.

Ste ponosni na sporočilo, ki ga vaši poslovni prostori kažejo o vaši blagovni znamki?

Kako pa je pri vas?

Če povzamemo: vaši poslovni prostori pomembno vplivajo na dojemanje vaše blagovne znamke in produktivnost zaposlenih. Ta del marketinga je pogosto hitro pozabljen, zanemarjen in porinjen vstran. Ni mi treba verjeti na besedo, lahko se hitro prepričate na lastne oči.

Danes si vzemite dve minuti za sprehod po vaših poslovnih prostorih, pri čemer začnite pri vhodu in nadaljujte vse do pisarn na koncu stavbe. Premislite o vsem, kar ste videli, in o sporočilu, ki ga posredujete strankam in zaposlenim. Ste ustvarili strokovno in zaupanja vredno okolje, v katerem so zaposleni ponosni na svoje delo? Ali vsi v vašem podjetju razumejo njegovo poslanstvo (izpolnjevanje potreb strank) in se čutijo povezane z njim? Ste lahko resnično ponosni na sporočilo, ki ga vaši poslovni prostori kažejo o vaši blagovni znamki obiskovalcem in zaposlenim?

Če ste dobili občutek, da so potrebne izboljšave, imate verjetno prav. Zapis je že kar dolg, tako da se bom vzdržala komentarjev o pomembnosti usmerjanja in oznak v poslovnih in prodajnih prostorih, morda pa razdelam temo v kakšnem od naslednjih zapisov.

 

Priprava projekta

Priprava dizajn projekta

Raziščemo projekt

Sprašujemo se, kdo je stranka in kdo kupuje podobne stvari? Kaj stranko prepriča v nakup? Kdaj? Kaj ve stranka v trenutku stika s podjetjem? V kateri fazi nakupnega procesa je? Ali in katere informacije potrebuje za lažji nakup? Kateri strankin problem, izdelek ali storitev rešuje? Kako lahko marketinški projekt vpliva na to?

Priprava dizajn projekta

Pripravimo strategijo

Odgovorimo na vprašanja iz raziskovalne faze, jih organiziramo in smiselno združimo v projektni brief, tj. vsebinski in oblikovni koncept, ki sta podlaga za razvoj in oblikovanje kateregakoli marketinškega projekta, kamor sodi sejemski nastop, POS-promocija ali kreativna zasnova kampanje.

Priprava dizajn projekta

Oblikujemo

Začetek arhitekturnega in grafičnega oblikovanja sejemske stojnice/POS-stojala ali kreativna grafična zasnova kampanje, ki mora skupaj z marketinško komunikacijo funkcionirati kot celota in slediti sporočilnosti iz briefa.

Izvedemo

Pridobimo povratne informacije iz proizvodnje, pripravimo oceno stroška izdelave sejemske stojnice/POS-stojala po dizajnu, iščemo rešitve s proizvodnjo za predvidene elemente s ciljem, da se zastavljeni dizajn izvede znotraj cenovnih okvirov.

Jaka
Logistika

Na dobro pripravljeni vožnji je cilj bližje.

Damjan
Vodja montaž

S pravim orodjem je vse mogoče.

Miloš
Vodja prodaje

Prvi korak je najtežji. In najdaljši.

Jelka
Administracija

Dober rezultat je dosežek skupinskega dela.

Julija
Direktorica

Kadar se sejejo izboljšave, se žanje rast.

Kristina
Računovodstvo

Premišljene številke tlakujejo pot do razcveta.

Žiga
Industrijski oblikovalec

Nepozabno izkustvo se začne z neobremenjeno domišljijo.

Maja
Marketing

Iz črk so sestavljeni svetovi, ki so očem nevidni.

Matej
Arhitekt

Sila gravitacije ni nujno brezpogojna.

Matej
Grafični oblikovalec

Boljši svet je urejen iz skritih geometrijskih likov.

Priložnost na vidiku!

Kaj pravite, se skupaj lotimo naslednjega projekta?
Spletemo lahko celovito komunikacijsko zgodbo, ki bo prepričala.
Ne obvladamo vseh marketinških trikov, spretni pa smo v snovanju trženjskih strategij.

Izpolnite obrazec in začnimo projekt!